Vanochtend vertrokken we om half negen om de Little Adam's Peak te gaan beklimmen. We liepen tussen de theeplantages waar we enkele theepluksters tegenkwamen. Damian vertelde dat thee altijd door vrouwen wordt geplukt. Ze moeten 20 kilo bladeren per dag plukken, wat ze in 4 keer 5 kilo doen en daar de hele dag mee bezig zijn, waarschijnlijk tegen een hongerloontje.

Op de top van de Peak staat een klein Boeddhistisch altaartje en zagen we een dorstige hond. Van hieruit heb je een geweldig mooi uitzicht op Ella Rock en ertussenin een kloof die Ella Gap wordt genoemd.

Vervolgens liepen we via een bospad dat zo hier en daar vrij onbegaanbaar was, weer naar beneden naar de Nine Arches Bridge. Het treinspoor loopt over een brug met 9 bogen, maar aangezien er maar een paar keer per dag een trein over rijdt, wordt het spoor meestal belopen door toeristen waardoor de trein hier erg langzaam moet rijden: ideaal voor foto’s! Onderaan de bogen zagen we hele grote wespennesten hangen, maar daar had je gelukkig boven geen last van. Toen we uitgekeken waren, bleek de trein over 20 min. te komen, dus daar hebben we uiteraard op gewacht om wat foto's te maken.

Terug over het bospad zagen we een dode koe liggen die naar beneden gevallen was. Mensen, blijkbaar Hindoes want die eten geen vlees, waren bezig om die koe te begraven, die wordt dus niet geslacht.
Vervolgens met de auto naar de Ravana watervallen gereden waar verschillende “bad-poeltjes” waren en daarna kregen we een uitgebreide, heerlijke Sri Lankaanse lunch bij erg vriendelijke locals.
Na de lunch gingen we terug naar het hotel, waar het zwembad en wat lekkere koude drankjes voor afkoeling zorgden.